Home DRUŠTVO Šamar zaposlenima u kragujevačkoj fabrici

Šamar zaposlenima u kragujevačkoj fabrici

SHARE

Kupovina Škodinih, a ne Fijatovih automobila za MUP Srbije, brana od protekcionizma ili još jedan ustupak uvozničkom lobiju

* Vlada je, na zaprepašćenje zaposlenih u FCA Srbija i policijskih sindikata, na tenderu kupila 710 automobila marke “škoda oktavija” za potrebe MUP-a, a sudeći prema najavama u planu je kupovinu još 790 vozila istog proizvođača

Kad je 25. maja, u kompaniji Fijat-Krajsler automobili Srbija, zajedno sa “drugim čovekom” Fijata Alfredom Altavilom, označio početak proizvodnje restilizovanog modela “fijat 500L”, novoizabrani predsednik Srbije Aleksandar Vučić, javno je, u direktnom prenosu na RTS-u, pozvao građane Srbije da kupuju tu marku automobila, jer će time dati svoj doprinos razvoju domaće automobilske industrije.

Vučić se tom prilikom pohvalio da je vozio “fijat 500L” i konstatovao da je reč “o dobrom i relativno jeftinom automobilu”. A samo četiri meseca docnije, vlada je, na zaprepašćenje zaposlenih u FCA Srbija i policijskih sindikata, na tenderu kupila 710 automobila marke “škoda oktavija” za potrebe Ministarstva unutrašnjih poslova Srbije. Sudeći prema najavama u planu je kupovinu još 790 vozila istog proizvođača. Iznenađenje je utoliko veće ako se zna da je u kragujevačkoj fabrici, uoči tendera za nabavku vozila za MUP, dizajniran model “500L” prilagođen potrebama policije, a u ponudi su bili i drugi modeli, pošto je kragujevačka fabrika, pored proizvodnje, registrovana i za plasman većine modela italijanskog proizvođača. Tome treba dodati i podatak da je “škoda oktavija” dosta skuplja od kragujevačkog “velikog fiće”.

– Kupovinom Škodinih automobila, a ne onih proizvedenih u Kragujevcu, vlada je “udarila šamar” zaposlenima u FCA Srbija. Pitam se ko će onda da kupuje naše automobile, ako država, koja je suvlasnik Fijatove fabrike u Kragujevcu, to ne čini. Ili, kakvu to poruku vlada šalje domaćoj, ali i međunarodnoj javnosti. Mislim, takođe, da bi trebalo istražiti i to da li je prilikom nabavke automobila za MUP Srbije, možda, bilo i koruptivnih radnji – ističe Zoran Stanić, poverenik UGS Nezavisnost u FCA Srbija.

Na pitanje, zašto je u ovom slučaju prednost data Škodinim, a ne Fijatovim vozilima, premijerka Ana Brnabić odgovorila je da vlada “ne zagovara protekcionizam”, što će reći da ne štiti, niti favorizuje, domaće proizvođače. To je unelo dodatnu konfuziju u redovima zaposlenih u kragujevačkoj fabrici, koji ne znaju kako da protumače dijametralno suprotne stavove predsednika Vučića i premijerke Brnabić. Naravno da im je stav Vučića mnogo bliži, ali zbog izjave premijerke počinju da sumnjaju u iskrenost njegovog poziva upućenog građanima da kupuju domaće automobile. Objašnjenje premijerke Ane Brnabić još je neprihvatljivije imajući u vidu da je država Srbija (su)vlasnik kragujevačke fabrike automobila, i da se pod izgovorom da vlada ne praktikuje protekcionizam, zapravo, pruža podrška konkurenciji iz inostranstva, što je, smatraju predstavnici zaposlenih u FCA Srbija, svojevrsni nonsens. Teško je, kažu, zamisliti da nemačka policija, primerice, vozi automobile francuskih ili japanskih proizvođača, i obrnuto. Naprotiv…

Oni koji duže pamte podsetiće javnost da je na gotovo istovetan način, kupovinom nekoliko hiljada “pežoa” i “punta”, umesto Zastavinih “florida”, takođe za potrebe MUP-a, prva postpetooktobarska srpska vlada, dodatno ugrožavala i ono malo preostale proizvodnje automobila u Kragujevcu. Izgovori su bili isti, ili slični, a iza svega su se, ispostavilo se docnije, krili interesi uvozničkog lobija i njihovih političkih patrona. U Savezu samostalnih sindikata Kragujevca smatraju da su “lični interesi” i ovoga puta osnovni razlog za kupovinu Škodinih, a ne Fijatovih automobila. Zbog takve odluke negodovali su i policijske sindikalne organizacije. Nasuprot tome, predsednik Vučić, premijerka Brnabić, ali i ministar policije Nebojša Stefanović, i dalje “mudro ćute”. Posebno čudi, i zabrinjava, ćutanje predsednika Vučića.

 

Sumnje policijskog sindikata

 

Kupovinom automobila za MUP Srbije bavio se i aktivista, i bivši lider, Nezavisnog policijskog sindikata Srbije Momčilo Vidojević, koji je, kako tvrdi, zbog postavljenih pitanja nadležnima s tim u vezi, dobio otkaz. “Obratio sam se ministru Nebojši Stefanoviću sa zahtevom da našem sindikatu odgovori kako su vozila nabavljena i da li je sprovedena neophodna procedura. Osim toga, imao sam uvid u dokumentaciju u kojoj se navodi da će policijskim upravama biti dostavljeno 780 vozila. Pošto je podeljeno 710 vozila, logično se nameće pitanje gde je nestalo 70 automobila”, komentariše Vidojević. Ali, umesto odgovora policijski sindikalac Momčilo Vidojević, dobio je otkaz.

 

loading...

IZVOR DANAS

loading...

Ostavite komentar:

Please enter your comment!
Please enter your name here