Home DRUŠTVO Početna stanica metroa biće na mestu gde je trenutno livada

Početna stanica metroa biće na mestu gde je trenutno livada

SHARE
Foto: N1

U Beogradu se ponovo najviše priča o metrou – stižu novi rokovi i nove ideje. Ali, koga će on voziti ako, kako što obećava gradonačelnik Siniša Mali, radovi počnu 2020? Uprkos tvrdnjama struke da je prva linija prilagođena Beogradu na vodi i da povezuje buduća naselja, u gradu odgovaraju da je prva linija koju će graditi jedina koja razvija biznis.

 Tu gde trenutno žive srndaći, 2020. grad će zabosti prvi ašov za metro jer računali su i izračunali – najveći protok putnika je od Makiškog polja.

“Imamo para da završimo taj projekat i za razliku od Dragana Đilasa, ne planiramo da prva linija ide kroz Bulevar kralja Aleksandra, gde sada već postoji cela infrastruktura prevoza tramvaja i autobusa. Prema istraživanjima, najveći protok putnika je od Makiškog polja, a najopterećeniji deo je kod Sajma”, rekao je Siniša Mali.

Gradonačelnik Beograda, u periodu od 2008. do 2013. godine, Dragan Đilas odgovara da se “divi ljudima kako izgovore takvu besmislenu rečenicu”.

“Kakve veze ima što tramvaj ide gore iznad? Pa idu i autobusi i automobili, ne razumem! Pa daj da ga napravimo onda od Ugrinovaca do Barajeva, ali okolo, pošto tamo nema ničega… pa čekaj, pa kakva je to logika, tu postoje tramvaji pa neće biti metro? Ne, najbolje da ga pravimo od Makiškog polja gde nema gradskog prevoza, jer nema ljudi”, odgovara Đilas.

Nema ljudi sada, ali je verzija metroa koju planira grad takoreći verzija budućnosti.

loading...

Kako mu i samo ime kaže – Makiško polje je…polje. Ne vole, međutim, u gradu kada se za stanice metroa koristi termin livada, jer tu gde drugi vide livade, oni, kažu, vide investicije.

Kažu, ali drugim medijima. Poziv da učestvuje u dokumentarnom filmu o metrouu koji televizija N1 priprema, Siniša Mali najpre je prihvatio, a potom otkazao.

Kao zamenu, kabinet gradonačelnika preporučio je Gorana Radulovića iz Komisije za Smart plan, čoveka koji se, kažu, u najnoviji plan metroa razume bolje od gradonačelnika.

Pokušali smo da i mi bolje razumemo zašto prva linija spaja buduća naselja, a ne ona koja već postoje.

N1: Vi na neki način računate da bi do 2027. godine ono što su danas livade postala stambena naselja?

Radulović: Izvinite što vas prekidam, nemojte da nasedate, nemojte livade…Hajde da pričamo o onome između, to je moja poenta. Opet vam ponavljam, većina drugih gradova kaže tamo gde imate minimum 5.000 putnika tu počinje slučaj…

N1: Ali vi imate nula putnika na Makiškom polju?

Radulović: A ma već ih imate od Julinog brda, shvatite, nemojte da ste…kako bih rekao…po inerciji, kao da ste žuta štampa, nemojte to da radite, molim vas.

Vođeni logikom biznisa, Makiško polje u gradu vide kao najbolju i najjeftiniju lokaciju gde će se graditi depo za metro, parking i nadzemmne stanice. Jedino izgleda ne vide da je Makiško polje jedino izvorište pijaće vode u Beogradu.

“Sam čin gradnje na nekom vodoizvorištu u bilo kom periodu razvoja grada se u normalnim okolnostima ne smatra stručnim, da ne kažem neku težu reč, jer uništavati svoja vodoizvorišta je dokaz određenog neobrazovanja i necivilizovanosti tog naroda koji treba da bude srećan što ima vodoizvorište”, kaže Branislav Božović, gradski sekretar za zaštitu životne sredine u periodu od 2000. do 2008. godine.

Vlast u prestonici pre tri godine smanjila je granice vodoizvorišta i površinu koja je nekada bila zona zaštite pretvorila u građevinske parcele. Oko na Makiško polje zato je već bacio biznismen Bogoljub Karić koji na tom prostoru planira izgradnju Tesla grada ili 800.000 kvadratnih metara građevinskih objekata čija bi kanalizacija, upozoravaju stručnjaci, mogla da ugrozi vodoizvorište.

Izvor: N1
loading...

Ostavite komentar:

Please enter your comment!
Please enter your name here