Home DRUŠTVO Urednik Informera izgubio sudski proces protiv Matića

Urednik Informera izgubio sudski proces protiv Matića

SHARE

 

Dragan J. Vučićević, glavni i odgovorni urednik Informera, izgubio je sudski proces protiv glavnog urednika informativnog programa B92 Verana Matića.

U prvostepenoj presudi Višeg suda u Beogradu koja je ovih dana dostavljena strankama, Vučićević i njegova privatna kompanija koja je izdavač Informera obavezani su da Matiću plate naknadu štete u iznosu od 250.000 dinara sa kamatama od početka februara ove godine i troškove postupka u visini od 88.600 dinara.

Sud je Vučićevića obavezao i da presudu o svom trošku objavi najkasnije u drugom narednom broju Informera, kao i u elektronskom izdanju lista na internetu.

Advokat: Novinari dužni da provere informacije

Advokat Kruna Savović, koja je zastupala Verana Matića u postupku pred sudom kaže: „Sud je našao da su novinari, pa i Dragan J. Vučićević, slobodni da iznose svoje stavove i mišljenja, ali da su kad objavljuju informacije o konkretnim pojavama, ličnostima ili događajima, obavezni da te informacije provere sa dužnom novinarskom pažnjom. Ono što je u ovoj presudi posebno značajno, to je odgovor koji ona daje na pitanje šta sud smatra dužnom novinarskom pažnjom. Ta pažnja je, kaže sud, poštovanje profesionalnih standarda novinarske struke; ta pažnja je poštovanje Kodeksa novinara Srbije. A Vučićević, u ovom slučaju, kako je našao sud, Kodeks i standarde nije poštovao“.

loading...

Tužba je podneta zbog serije tekstova o Matiću, objavljivanih u Informeru u periodu od avgusta 2014, do kraja januara 2015. godine, a tokom postupka raspravljalo se i o tekstovima objavljivanim u istom listu i nakon podnošenja tužbe.

Sud: Informer prenosio neistinite tvrdnje

Sud je našao da su Vučićević i Informer prenosili neistinite informacije, što je, obzirom na kontekst i odsustvo dobre namere, dovelo do ugrožavanja kredibiliteta Matića kao javne ličnosti i dugogodišnjeg novinara i urednika.

U odnosu na deo tekstova kojima se implicira da je Matić navodno „ispod žita“ pokušao da obezbedi za sebe u to vreme upražnjenu funkciju generalnog direktora RTS-a, sud je posebno ukazao da Vučićević i Informer za svoje navode, niti u tekstovima, niti kasnije tokom postupka, nisu predložili svedoke niti makar naveli na koji način, pred kim, ili u kojoj prilici je Matić, navodno, lobirao za ovu funkciju.

Neistinite informacije su uporno prenosili i pored više puta ponovljenih Matićevih tvrdnji da neće da se kandiduje, da nije zainteresovan za tu funkciju i da čak i ne ispunjava zakonom propisane uslove za nju.

Veran Matić, predsednik Borda direktora B92, komentarišući presudu naveo je da je sudija veoma precizno utvrdila kako funkcioniše proces lansiranja lažne informacije, dezinformacije o nekome koga treba da disredituju, lažno optuže, a onda se ta lažna vest ojačava dnevnim „analitičarima“, dok se čestim ponavljanjem stvara nova realnost.

Izvor: B92, Insajder

loading...

Ostavite komentar:

Please enter your comment!
Please enter your name here