Home DRUŠTVO Pajtić: Da sam mogao, još 5. oktobra bih Pinku ukinuo frekvenciju

Pajtić: Da sam mogao, još 5. oktobra bih Pinku ukinuo frekvenciju

SHARE

Da li TV Pink može da snosi posledice zbog kampanje vređanja učesnika u javnom životu

Zekić: Uvredama se bave sudovi, a ne REM * Veljanovski: Zakon krše i PINK i REM

Nema civilizovane zemlje u kojoj bi televizija Pink mogla da zadrži frekvenciju posle ovakvih zloupotreba u obračunu sa svakim kritički nastrojenim čovekom.

Da sam imao tu moć, još 5. oktobra bih im ukinuo frekvenciju, kaže za Danas Bojan Pajtić, bivši predsednik Demokratske stranke. Pajtić se našao na meti Pink televizije i njenog vlasnika Željka Mitrovića zbog izjave za dnevni list Kurir, čije je vlasnik duže od mesec dana u svakodnevnom “ratu” sa vlašću i onima koji je podržavaju. Bivši lider DS je rekao da je frekvencija nacionalni resurs i da pripada svim građanima, kao i da bi frekvencija, da ima zakona i reda, posle takvih zloupotreba, bila dodeljena nekom drugom mediju.

I Pajtić, ali i mnoge javne ličnosti koje komentarišu rad vlasti i Pink televizije, na toj televiziji bivaju vređani na ličnoj osnovi.

Pajtić za naš list dalje kaže da je posebno tragična uloga tog medija u širenju šunda i neukusa, što ubija elementarnu pristojnost u javnoj sferi.

– Koliko je takva televizija pogubna za vaspitavanje mladih, ne treba ni govoriti. Ali, Željko Mitrović je samo simptom, poput gnojnog čira koji izbije kad je organizam bolestan. “Pink” je slika i prilika Vučićeve vizije Srbije – svaka kritika na nož, pristojni ljudi na odstrel, agresija i prostakluk na pijedestal – navodi on.

loading...

Na pitanje Danasa kako je Pink radio tokom vlasti DS, on odgovara – “da sam imao tu moć, još 5. oktobra bih im ukinuo frekvenciju. Uzgred, napadali su me i za vreme DS-a za separatizam i slične gluposti”, napominje Pajtić.

Profesor Fakulteta političkih nauka Rade Veljanovski za Danas kaže da to što Pink trenutno radi, i ne samo trenutno, nego i duže vreme, nazamislivo je u svim uređenim državama u Evropi i svetu.


– Takva zloupotreba frekvencije, koju Pink koristi kao televizija sa nacionalnom pokrivenošću je nezamisliva u iole demokratskim državama i bila bi sankcionisana. Pink ne samo da izričito podržava određenu političku opciju nego njen vlasnik stalno ima potrebu da drugu političku opciju, koristeći nacionalnu frekvenciju, koristi za razračunavanje sa onima koji nemaju isto mišljenje, kaže Veljanovski.

Prema njegovim rečima, odgovornost je na Pinku, ali i na Regulatornom telu za elektronske medije – REM-u, koji bi po zakonu morao da interveniše u ovakvim slučajevima koji ima zakonske mehanizme kojim može da spreči neprofesionalno i neetičko ponašanje jedne televizije. On dodaje da REM ima nekoliko mogućnosti, od izricanja opomene do maltene oduzimanja dozvole.

– Koliko znamo, REM do sada nije izrekao nijednu meru, što znači da zakon krše i Pink i REM – zaključuje Veljanovski.

Olivera Zekić, članica Saveta REM, na pitanje Danasa hoće li se REM baviti načinom na koji radi televizija Pink, odnosno sadržajem otvorenih pisama njenog vlasnika kojima se na ličnoj osnovi svakodnevno u programu vređaju određeni ljudi, odgovara da se time bave sudovi, a ne REM. A na pitanje ima li REM ikakvu nadležnost nad onim što radi Pink i ima li osnova da se bavi Pinkom, od nje nismo dobili odgovor.

Generalni sekretar REM Nenad Janković nedavno je za Danas rekao da će monitoring služba ovog tela po službenoj dužnosti pokrenuti postupak protiv TV Pink, ukoliko se utvrdi da je bilo povrede Zakona o elektronskim medijima u izveštavanju o nedavnom hapšenju novinara Dejana Anđusa, ali da taj proces može da traje i do nekoliko meseci.

 

Od 2014. dozvola na neodređeno

 

Televizija Pink dobila je dozvolu za nacionalnu TV frekvenciju 2006. na osam godina. Dozvola je produžena 2014. na neodređeno vreme zbog digitalizacije Srbije. Više televizija koje su 2006. dobile frekvenciju u međuvremenu su nestale iz etra (Avala, Foks), a neke su promenile vlasnika i koncept na osnovu koga su dobile dozvolu (poput TV Hepi). TV Pink je pokrenuta 1994. zahvaljujući tehničkoj pomoći emisione tehnike Radio-televizije Srbije. Tada je Željko Mitrović bio u partiji JUL Mire Marković, supruge Slobodana Miloševića, mada je po padu Miloševića s vlasti tvrdio da je bio samo profesionalno angažovan. Dvadeset godina kasnije, Mira Marković je napisala opširan tekst podsećajući i da je Mitrović bio član JUL i da je bio na izbornoj listi te partije. U evropskim zakonodavstvima prostoji propis o oduzimanju nacionalne frekvencije u slučaju zloupotrebe, odnosno dozvola se na svakih osam godina ne obnavlja automatski. J. L.

 

IZVOR DANAS

loading...

Ostavite komentar:

Please enter your comment!
Please enter your name here