Home DRUŠTVO Željko Mitrović iznad zakona

Željko Mitrović iznad zakona

SHARE

Vlasnik TV Pink nastavlja obračune s političkim neistomišljenicima putem otvorenih pisama na svojoj televiziji

Vlasnik TV Pink Željko Mitrović se godinama unazad sa političkim neistomišljenicima obračunava putem svoje televizije otvorenim pismima u kojima iznosi neistine, vređa i diskredituje svoje “mete”, ne prezajući čak ni od pretnji, dok Regulatorno telo za elektronske medije i javno tužilaštvo ćute, prećutno odobravajući ovakav vid novinarstva.

Sagovornici Danasa saglasni su u oceni da je Mitroviću sve dozvoljeno, jer su državne institucije pod jakim političkim uticajem, onemogućene da obavljaju svoj posao. Novinarska udruženja osuđivala su otvorena pisma vlasnika TV Pink, ali ona nemaju ingerencije da ga zaustave u daljem kršenju zakona.

“Umobolni, retardirani, zadrigli, dripac, lopina, kriminalna bitanga, gmaz, strani plaćenik, svinja, tarantula… samo su neke od kvalifikacija upućene ličnostima kojima se obraćao. A spisak je dugačak, od profesora Čedomira Čupića, preko Nebojše Čovića, Saše Radulovića, Saše Jankovića, Radoslava Milojčića, Aleksandra Rodića do poslednjeg, Saše Mirkovića. Na udaru Mitrovićevog pisanija našao se i urednik Danasa Dragoljub Petrović, kome je preko TV Pink čak i prećeno. “Da nekim slučajem Draža udari na moju porodicu, ja bih mu poslao Božić Batu sa posebnim novogodišnjim poklonima koje dugo ne bi zaboravio!”, poručio je Mitrović Petroviću krajem prošle godine, nakon što je Danas objavio istraživački tekst o tome ko je Andrej Vučić i čime se bavi. Ove pretnje do danas nisu ispitane.

Novinarka i bivša članica saveta REM-a Gordana Suša kaže za Danas da se pisani uratci Željka Mitrovića prezentuju na nezakonit način, ali da mu sistem očigledno dozvoljava da se tako obračunava sa neistomišljenicima.

– On nema pravo po zakonu da svoju privatnu televiziju sa nacionalnom frekvencijom koristi za lične obračune. Zbog onoga što smo u tim pismima mogli da čujemo, morali su da reaguju i Regulatorno telo za elektronske medije, ali i javno tužilaštvo – naglašava Suša. Ona dodaje da je začuđena izjavom generalnog sekretara REM-a Nenada Jankovića, da ovo telo može da reaguje tek posle nekoliko meseci.

loading...

– REM po službenoj dužnosti može da reaguje u roku od sedam dana i da izrekne potrebne mere. Ovde takođe ima posla i za tužilaštvo, ali znamo pod čijim je ono uticajem i zbog čega Mitrović godinama nesmetano piše – ukazuje Suša.

U svim informativnim emisijama TV Pink tokom jučerašnjeg dana čitano je Mitrovićevo pismo upućeno bivšem članu SNS, Saši Mirkoviću. “Mirkoviću drvosečo kukavički, pre nego što krenem da ti pišem, da ti najpre dam jedan savet, kad me već izazivaš na megdan, onda bar promeni dilera da ti uz taj kreč koji ti stružu sa fasade, a za koji ti misliš da je kokain, prodaju pa makar i iz sažaljenja malo i nečega što će učiniti da ti se manje, priviđaju ljudi i događaji, koji su, istini za volju i građani možda i viđali, ali samo dok si ih trovao onom zelenom kafom zbog koje je pola Srbije završilo u bolnici”, tek je prva rečenica podužeg pismenog sastava, u kojem Mitrović, bez ikakvih dokaza i uz niz uvreda i kvalifikacija, proziva Mirkovića za finansijske malverzacije, poručujući: “Znao bi buzdovančino jedna primitivna da sa tobom i sa kriminalcima poput tebe pregovora nema i da je Vučić baš takvima kao što ste ti, Anđus, Rodić, Kornic i slični objavio rat”.

Iz ovoga se jasno vidi da Željko Mitrović u ime predsednika Aleksandra Vučića objavljuje “ratove”, a na udaru su se našli svi oni koji se otvoreno ne slažu sa aktuelnom Vučićevom politikom.

– Vučić, Mitrović i Dragan J. Vučićević su u gotovo svakodnevnom kontaktu, i dogovaraju koga će sledećeg da diskredituju. Nema nikakve svrhe da tužim Mitrovića, jer živimo u partijskoj državi, sa partijskim pravosuđem – kaže za Danas Saša Mirković. On će se, dodaje, protiv medijske hajke boriti samo iznošenjem istine.

Vlasnik Kurira Aleksandar Rodić, koji se nedavno, u više navrata našao na udaru pera vlasnika TV Pink, kaže za Danas da su pisma Željka Mitrovića ogledalo “diktatora” Aleksandra Vučića, “jer sve sto Vučić misli, to izgovara njegov “trbuhozborac” Mitrović”.

– Ta pisma su najbolje urađen psihološki profil Vučića. Ne verujem da Mitrović uživa u trenutnoj ulozi “bukagije” kako sam sebe naziva ili istražujući “iskusno” ko koristi nekvalitetan kokain, ali ga ni malo ne žalim što je prihvatio sve to da radi. Upregnut od strane diktatora rentira mu program 24 časa dnevno, jer mora da vraća usluge za različite Vučićeve intervencije, od pravosuđa do finansijskih injekcija. Zato i ne odgovaram na Mitrovićeva pisma, a u partijskom SNS pravosuđu ne verujem ni u efekat tužbe, ali ih podnosimo svakog dana želeći da i tako pokažemo kako nema poštovanja zakona u današnjoj Srbiji – kaže Rodić. On dodaje da mu Mitrović lično ne smeta, “jer je njegov TV program najbolji dokaz kakvo je Srbija trenutno društvo i zašto svako razuman treba da se suprotstavi histeriji diktatora”.

– Ne treba vam duboka analiza stanja u Srbiji, samo treba da prebacite na TV Pink i čujete rečnik i vidite mehanizme obračuna sa političkim protivnicima, to je potpuno ogoljena psiha diktatora – zaključuje Rodić.

Prvi na udaru pismenih sastava Željka Mitrovića našao se profesor FPN u penziji Čedomir Čupić, davne 2002. godine. U više otvorenih pisama, Mitrović je Čupića, kao tadašnjeg člana Saveta za borbu protiv korupcije, optužio, između ostalog, za posedovanje brojnih nekretnina u zemlji i inostranstvu. Čupić je podneo tužbu protiv Mitrovića, i dobio ga na sudu naredne godine. NJegov pravni zastupnik Dušan Stojković kaže za Danas da je jedini način borbe protiv kleveta i uvreda Željka Mitrovića – privatna tužba.

– Protiv profesora Čupića je prvi put primenjena nova “tehnika” novinarstva, da se pismo objavljuje nekoliko dana, po nekoliko puta na televiziji. Da se poruka vlasnika kroz njegov medij nedvosmisleno i direktno prezentuje javnosti. Ta tehnika je vrlo efikasna i proizvodi željeni efekat, a u suštini čuva ekonomski i lični interes vlasnika. To nije sloboda izražavanja, već upravo njeno ometanje, jer se medij koristi po slobodnom nahođenju njegovog vlasnika – zaključuje Stojković, poručujući svima koji su se našli na udaru vlasnika TV Pink da se brane putem institucija “ma koliko ta borba teško izgledala”.

 

Tajne službe su dopisnici Pinka

 

“Obraćanja Željka Mitrovića nisu novinarstvo, a najmanje sloboda govora. To je zloupotreba svega – od nacionalne frekvencije, do službi bezbednosti. Sve tajne službe su trenutno “dopisnici” Pinka i zato je moguće sve ovo – da se u programu preti fotografijama i snimcima iz nečijeg privatnog života ili objavljuju privatne SMS prepiske. Još nismo dostigli nivo montaže kao u slučaju crnogorske NGO aktivistkinje Vanje Ćalović, ali verujem da će uskoro svako od Vučićevih neistomišljenika biti “umontiran” u neku bolesnu sliku kakvu njegov mozak već može da osmisli. Činjenica je da REM ne reaguje na naše pritužbe na hajku i na besomučne prozivke”, poručuje Aleksandar Rodić.

 

Stefanović: Anđus je sitan reketaš

 

Ministar unutrašnjih poslova Nebojša Stefanović rekao je juče da ne zna da li je snimak hapšenja Dejana Anđus koji se pojavio u pojedinim medijima, uključujući i TV Pink, došao iz MUP-a. On je poručio novinarima da pitaju kolege iz tih medija odakle im snimci. Stefanović je Anđusa nazvao sitnim reketašem, konstatujući da ne razume odakle toliko interesovanje za njega.

 

Izvor: Danas

loading...

Ostavite komentar:

Please enter your comment!
Please enter your name here