Home POLITIKA Savet REM ignorisao izveštaje svoje službe o kršenju pravila izveštavanja u kampanji

Savet REM ignorisao izveštaje svoje službe o kršenju pravila izveštavanja u kampanji

SHARE

Savet Regulatornog tela za elektronske medije (REM) doneo je odluku da ne izrekne mere televizijama Pink i Happy iako je u izveštajima stručne službe REM-a za nadzor ocenjeno da bi sadržaj emisija „Ćirilica“ i „Tv Debata“ emitovanim na ovim televizijama „mogao predstavljati povredu Pravilnika o izveštavanju medija u predizbornoj kampanji“. Ovi izveštaji dostavljeni su Insajderu na osnovu zahteva za pristup informacijama od javnog značaja. U emisiji „Ćirilica“, gostovao je premijer Aleksandar Vučić s porodicom dok su u emisiji “Tv Debata” duže od dva sata o predsedničkim kandidatima govorili ministar Ivica Dačić, potpredsednik SNS Nikola Selaković, analitičar Dejan Vuk Stanković, marketinški stručnjak Nebojša Krstić.

Ove emisije su emitovane u samom finišu predsedničke kampanje i nisu bile označene kao predizborni program. Stručne službe REM zaključile su da bi njihov sadržaj „mogao predstavljati povredu Pravilnika“ nakon analize koja je, kako se u izveštaju navodi, pokazala  da su u pomenutim emisijama dominirale pohvale na račun kandidata Aleksandra Vučića i pozivi gostiju da se glasa za njega.
Pravilnik, između osalog  nalaže medijima da omoguće ravnomernu zastupljenot svih kandidata i zabranjuje prikriveno emitovanje predizbornog sadržaja.

I pored toga, nakon „razmatranja Izveštaja Saveta za nadzor i analizu REM o predmetnim emisijama“ odlučeno je da „nema pokretanja postupka izricanja mera“ za TV Happy i TV Pink.

Ovakvu odluku REM je dostavio Isnajderu 5. maja uz odluke da ne usvoje i većinu ostalih prigovora koje su građani podneli zbog izveštavanja medija u kampanji za predsedničke izbore.

U tom dopisu međutim nisu nam dostavljeni izveštaji na koje se Savet pozvao u odlukama o prigovorima na emisije „Ćirilica“ i „Tv Debata“. Ti izveštaji su Insajderu dostavljeni tek naknadno, nakon novog zahteva za pristup informacijama od javnog značaja.

Šta piše u izveštaju stručne službe REM-a

loading...

Najviše prijava građana na izveštavanje medija u kampanji odnosilo se na emisiju TV Happy „Ćirilica“ u kojoj je 30. marta gostovao premijer Aleksandar Vučić sa roditeljima. Sve prijave su se odnosile na zabranu učešća kandidata u zabavnom programu i neravnomernu zastupljenost,  jer u toj emisiji, na taj način, nije gostovao nijedan drugi kandidat.

U izveštaju REM, nema podataka da se TV Happy uopšte izjasnila po ovim prijavama a služba za nadzor je konstatovala da je značajan deo emisije bio posvećen predsedničkim izborima, iako je Aleksandar Vučić najavljen kao premijer.

U izveštaju se navodi da su uz roditelje premijera gostovali predsednik Republike Srpske Milorad Dodik i glumac Lazar Ristovski koji su se izjasnili da će glasati za Aleksandra Vučića. Izveštaj citira i Lazara Ristovskog koji je rekao da bi za Srbiju bilo pogubno ako bi pobedio neko drugi.

Stručna služba za nadzor je ocenila da bi ovakav sadržaj mogao predstavljati povredu Pravilnika. Savet nije izrekao mere TV Happy.

Na prijave građana da su u emisiji „TV Debata“ emitovanoj u finišu predizborne kampanje na TV Pink prekršena pravila o načinu izveštavanja medija u kampanji, televizija Pink je dostavila REM-u izjašnjenje u kom se navodi da su svi prigovori neosnovani i paušalni.

Tv Pink je navela da nije bilo prikrivenog emitovanja predizbornog programa i neravnomerne zastupljenosti kandidata, već da je u pitanju redovna informativna emisija koja se bavila „spoljnopolitičkom pozicijom Srbije u kompleksnim međunarodnim procesma“. Međutim, u izveštaju stručne službe Rem-a koja je dostavljena redakciji Inajdera, ocenjeno je da je uvidom u sadržaj emisije koja je trajala dva sata i 47 minuta utvrđeno da su gosti u prvih 45 minuta govorili o „izuzetno uspešnoj spoljno-političkoj politici premijera Aleksandra Vučića“ ali da su ostala dva sata bila posvećena predsedničkim izborima. Služba za nadzor REM-a je konstatovala da su u emisiji bile dominantne pohvale na račun premijera i pozivi da se za njega glasa dok su iznošena kritička mišljenja o kandidatu Saši Jankoviću.

Stručna služba za nadzor je ocenila da bi ovakav sadržaj mogao predstavljati povredu Pravilnika. Savet, međutim, nije izrekao mere TV PINK.

Na osnovu kojih argumenta je odlučeno da ne budu izrečene mere televizijama koje su emitovale sporne emisije i nakon izveštaja stručne službe, nije poznato jer zapisnik sa sednice saveta od 26. aprila na kojoj je raspravljano o prigovorima, nije objavljen na sajtu REM. Članovi saveta REM koje su danas kontktirali novinari Insajdera se ili nisu javljali na telefon ili su nam rekli da će se javiti nakon sastanka, ali su umesto toga isključili telefone.

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) zatražilo je danas od članova Saveta REM da podnesu ostavke zato što ne obavljaju dužnosti propisane Zakonom o elektronskim medijima. “Poslednji dokaz da Savet REM-a ne radi svoj posao jeste i sudbina nekoliko desetina žalbi građana na predizborne programe elektronskih medija, među kojima se brojne odnose na nesrazmernu zastupljenost Aleksandra Vučića u programima nacionalnih emitera”, naveo je NUNS.

Izvor: Insajder

loading...

Ostavite komentar:

Please enter your comment!
Please enter your name here