Home POLITIKA REM objavio izveštaj o broju plaćenih oglasa predsedničkih kandidata

REM objavio izveštaj o broju plaćenih oglasa predsedničkih kandidata

SHARE

Mesec dana nakon održavanja izbora za predsednika Srbije Regulatorno telo za elektronske medije REM, objavilo je Izveštaj o broju plaćenih oglasa koje su izborni štabovi emitovali na nacionalnbim emiterima. Taj izveštaj značajan je samo u kontekstu obaveze Agencije za borbu protiv korupcije da ove podatke ukrsti sa prijavljenim troškovima oglašavanja u kampanji.

Prema podacima iz izveštaja o „Predizbornim oglasnim porukama u kampanji za predsedničke izbore“ tokom predizborne kampanje za predsednika Srbije, na nacionalnim emiterima spotovi kandidata vladajuće koalicije i izabranog predsednika Aleksandra Vučića emitovani su 863 puta.

Na drugom mestu po broju prikazanih tv spotova je Vuk Jeremić sa 764 emitovana oglasa. Na trećem mestu se nalazi Vojislav Šešelj sa 70, a slede Nenad Čanak sa 50, Milan Stamatović sa 25 i Aleksandar Popović sa 10 emitovanih spotova.

Prema monitoringu REM, na elektronskim medijima nije emitovana nijedna predizborna oglasna poruka drugoplasiranog i trećeplasiranog kandidata Saše Jankovića i Luke Maksimovića. Plaćene oglase nisu imali ni kandidati  Boško Obradović, Saša Radulović i Miroslav Parović.

Izborni štab Aleksandra Vučića je najviše oglasnog prostora zakupio na televiziji Happy, gde su spotovi emitovani 299 puta. Na televiziji Pink spotovi su emitovani 199 puta, a nešto manje na televiziji Prva – 191 i RTS – 179 puta.

loading...

Najviše spotova predsedničkog kandidata Vuka Jeremića emitovano je na televiziji Prva, RTS-u i B92.

Zanimljivo je da se Vojislav Šešelj reklamirao isključivo na televiziji Pink.

Ukupno, najviše spotova u predizbornim marketinškim programima, imale su televizije Prva i Pink, a najmanje Radio televizija Vojvodina.

Predsednički kandidati su se reklamirali samo na jednoj radio stanici – na prvom programu Radio Beograda.

Nenadić: Ostaje pitanje prenosa mitinga

Prema Zakonu o elektronskim medijima, emiteri su obavezni da u toku predizborne kampanje registrovanim političkim strankama, koalicijama i kandidatima obezbede zastupljenost bez diskriminacije. Iako je nadležnost REM-a  da se stara o doslednoj primeni ovog zakona, ovo telo je pre izbora navelo da neće pratiti zastupljenost kandidata u informativnim programima već samo plaćene oglase.

Nemanja Nenadić iz organizacije Transparentnost Srbija kaže da je dobro što je REM objavio bar neki dokument o radu medija tokom kampanje, ali da i nakon Izveštaja o oglašavanju ostaju otvorena brojna pitanja.

„Dobro je da su objavili bar ovaj izveštaj zato što njega koristi Agencija za borbu protiv korupcije kada proverava da li su prijavljeni troškovi oglašavanja.  To naravno nije dovoljno, imajući u vidu obaveze Regulatornog tela za elektronske medije. To se pre svega odnosi na kontrolu poštovanja propisanih zakonskih zabrana i ograničenja kako u informativnim, tako i u zabavnim programima. Ostaje pitanje prenosa mitinga i konvencija koji se mogu emitovati ali besplatno i po ravnopravnim islovima za sve kandidate“ rekao je Nenadić za Insajder.net.

Podaci o tome koje su televizije prenosile skupove kandidata na predsedničkim izborima, u kom trajanju  i pod kojim uslovima, REM nije objavio.

IZVOR INSAJDER

loading...

Ostavite komentar:

Please enter your comment!
Please enter your name here