Home DRUŠTVO KASNITE SA KREDITOM, PAR PRAKTIČNIH SAVETA KAKO DA IZBEGNETE KONSTANTNO UZNEMIRAVANJE

KASNITE SA KREDITOM, PAR PRAKTIČNIH SAVETA KAKO DA IZBEGNETE KONSTANTNO UZNEMIRAVANJE

SHARE
KASNITE SA KREDITOM, PAR PRAKTIČNIH SAVETA KAKO DA IZBEGNETE KONSTANTNO UZNEMIRAVANJEVećini od nas sigurno se dogodio neprijatan poziv od strane razjarenih bankovnih službenika, odnosno njihove produžene ruke u vidu call centara zbog kašjenja u otplati rate kredita, minusa na računu, dugovanja po karticama…Kako smo “sami krivi” za to što su nam plate male, ostali smo bez posla, jedva sastavljamo kraj sa krajem, čućemo sa druge strane žice prezrivi glas koji nam pretećim tonom postavljapitanje kada planiramo da im uplatimo pare koje im dugujemo, i da smo ranije trebali da mislimo na to kad smo se zaduživali.Kao da nam nije dosta što nam je njihovim pozivom presela jutarnja kafa, gotovo sigurno će već isto popodn pozvati neki novi glas iz iste banke i pitati “da li smo već uplatili?” i objašnjava nam kako će nas utužiti, oduzeti nam sve što imamo i u crno zaviti naših pet pokolenja ukoliko udmah ne izmirimo dugovanje.

Za početak moram naglasiti da, iako ih većina našeg napaćenog naroda tako doživljava, banka nije državna institucija ili neki svevišnji entitet čijim se zapovestima moramo pokoravati, već najobičnija privatna firma kojoj ukoliko nas ne zastraši telefonom i pokleknemo pred njenim uznemiravanjem, ne preostaje ništa drugo već da pravdu podleži pred poprilično sporim sudom, što joj nikako ne ide u korist, i čemu u najvećem broju slučajeva neće pribeći već će vaše dugovanje prodati firmama koje sa bave naplatom potraživanja za sibolični iznos.

KAKO UBLAŽITI ŠTETU, ODNOSNO KAKO SPREČITI UZNEMIRAVANJE

  • Kad već znate da ćete zakasniti sa otplatom, zakažite sastanak sa vašim kreditnim savetnikom izložite mu problem, obavestite ga da ćete u narednom periodu biti malo neuredniji sa otplatom, ponudite da platite samo deo rate, samo kamatu, siguran sam da će negodovati, ali daj šta daš, zauzmite stav da je to sve što možete u datom trenutku i da ćete čim se situacija popravi nadoknaditi ranija dugovanja. Na taj način ćete kupiti dodatno vreme dok malo ne sredite vašu finansijsku situaciju, Savetnik će notirati kod sebe da će biti kašnjenja i neće Vas zivkati svaki čas da vide šta je sa Vama
  • Iako nemate za celu ratu, uplatite makar  nešto, čisto da vide da imate nameru.
  • Dok god vas telefonom poziva vaš bankar, nemojte izbegavati pozive i pokušajte da kupite vreme.

KRENULI SU POZIVI, ŠTA DALJE

 

  • Prva stvar koju bih vam savetovao je da na telefon instalirate aplikaciju koja snima sve razgovore. Osim što imate dokumentovano šta ste se sa njima dogovorili imate i dokaz o učestalosti uznemiravanja.
  • Insistirajte da vam se osoba koja vas zove predstavi punim imenom i prezimenom i u čije ime zove, ukoliko odbije, samo spustite slušalicu.
  • Ukoliko je sa druge strane žice vaš lični bankar, recite mu da ćete svratiti do banke i dogovoriti se o otplati. Idite zaista do banke.
  • Ukoliko Vas zove služba za naplatu potraživanja, tražite osobi koja vas je zvala da notira u sistem da je ona jedeina osoba sa kojom ćete u budućnosti razgovarati (kako ne biste 2 puta dnevno nekome objašnjavali zbog čega kasnite i kada ćete uplatiti) u koje doba dana sme da vas pozove, ukoliko pozove bilo ko drugi samo mu recite da pogleda zabelešku u sistemu zahvalite mu se na pozivu i spustite slušalicu.
  • Takođe preporučujem da ukoliko imate nameru da taj kredit izmirite uplaćujete kad koliko možete.
  • Najgora stvar koju možete da uradite po vas je da se uopšte ne javljate na telefon.

VAŠ DUG PRODAT JE AGENCIJI ZA NAPLATU POTRAŽIVANJA

  • Za početak morate biti svesni da je iznos koji je agencija platila banci na ime vašeg duga daleko manji od iznosa koji je banka potraživala.
  • Ponovo će krenuti po istom sistemu poput banke, neprestano uznemiravanje telefonom, opet primenite isti sistem, razgovora samo sa jednom osobom.
  • Imajući u vidu sporost sudskog sistema, iako prete njime, njima je u cilju da ostvare profit u što kraćem roku tj. daj šta daš samo da je više od iznosa koji s oni platili.
  • Probajte da postignete dogovor sa njima, nudeći im iznos naravno drastično manji od onog koji potražuju, iako verovatno nemate taj novac na raspolaganju ( samom činjenicom da ste se našli u toj situaciji ) dogovorite se sa njima o isplati tog duga na rate. Ne masedajte na njihove pretnje sudom i sličnim stvarima biće zadovoljni time što dobiju samo ukoliko je iznos veći od onog koji su oni platili.
  • Pre nego što krenete sa bilo kakvim uplatama prema njima moraju vam poslati u pisanoj formi ugovor o otplati dugovanja.
loading...

Naravno to su naši opšti saveti kako što bezbolnije proći kroz pakao zvani otplata kredita

U nastavku teksta možete pročitati čemu je pribegao jedan od mnogobrojnih maltretiranih gradjana

ČAČAK – Univerzitetski profesor iz Čačka Saša Obradović (50) zbog telefonskog uznemiravanja prijavio je policiji banku iz koje ga svakodnevno zovu, jer on 40 dana kasni sa otplatom rate za stambeni kredit.
Obradović se zbog uznemiravanja, pretnji, zelenašenja i, kako kaže, straha za svoju bezbednost, pozvao na Ustav, Zakon o obligacionom pravu, Krivični zakonik i Zakon o zaštiti potrošača, kao i na odredbe Ugovora o stambenom kreditu, po kome banka nema pravo da ga telefonskim putem proganja, da mu preti i uznemirava ga, već treba da primeni instrumente obezbeđenja, kako je i u ugovoru navedeno.Prema tom ugovoru, banka klijenta može pisanim putem da opomene zbog neplaćanja rate, a posle 90 dana kašnjena da aktivira hipoteku. Zajmodavac je, međutim, unajmio NN lica, svojevrsne uterivače dugova, s kojima telefonski razgovori nisu nimalo prijatni.Profesor je dva puta banci poslao pisano obaveštenje u kojem traži da telefonsko uznemiravanje prestane, pozivajući se na srpske zakone, ali su se iz banke oglušili o njegove zahteve. On ih je podsetio i na odredbe ugovora o kreditu, „da neće protivzakonito preuzeti ulogu ‘uterivača duga’, primenjujući nasrtvljivu i agresivnu poslovnu politiku telefonskog uznemiravanja, pretnji i pokušaja uterivanja duga, u cilju naplate mesečnog anuiteta, već će putem pisane korespondencije primeniti instrumente naplate svojih potraživanja“.– NN lica koja se predstavljaju kao saradnici banke, kontinuirano me uznemiravaju, prete mi na različite načine i izazivaju strah za ličnu bezbednost i bebzednost moje porodice. Pozivaju me kontinuirano, svaka dva dana, čak i subotom. Nekada i po tri puta dnevno, čak i uveče, kao i uvek s različitih brojeva mobilnih telefona. Obratio sam se MUP-u, zaštitniku građana i povereniku za informacije od javnog značaja, a najeverovatnije ću i pravosuđu.

Jednostavno, ti uterivači dugova iz banke su nepodnošljivi, međutim, država Srbija nikad do sada to nije pokušala da reši – kaže Obradović.

(Alo)

loading...

Ostavite komentar:

Please enter your comment!
Please enter your name here